Sprzęgła

 

001

Bieżąca oferta zestawów sprzęgłowych dostosowana jest do potrzeb krajowego rynku motoryzacyjnego, uwzględniając większość marek i modeli na nim występujących. W zakres oferty wchodzą zarówno 3-elementowe konstrukcje klasyczne, zestawy z hydraulicznym wysprzęglikiem centralnym (CSC), jak i 4-elementowe zestawy zawierające 1-masowe koło zamachowe.

 

 

Klasyczne zestawy 3-elementowe

 

002Nadal najczęściej występującym rodzajem sprzęgła w samochodach osobowych  jest klasyczny zestaw składający się z docisku, tarczy i łożyska wyciskowego, dlatego ten właśnie rodzaj nadal jeszcze występuje w naszej ofercie najczęściej.

 

 

Zestawy ze sztywnym kołem zamachowym

 

4-elementowe sprzęgła Statim, zawierające 1-masowe, sztywne koło zamachowe, są dobrą alternatywą dla coraz częściej występujących, łatwo zużywających się i awaryjnych, dwumasowych kół zamachowych. Zestaw dostarczany jest wraz z niezbędnymi elementami montażowymi. W ofercie znajdują się także zestawy z centralnym wysprzęglikiem (CSC), jak również 3-elementowe (bez koła zamachowego) komplety zamienne do 4-elementowych zestawów Statim.

 

 

Zestawy z hydraulicznym wysprzęglikiem (CSC)

 004

W coraz większej liczbie modeli pojazdów stosowane są hydrauliczne, centralne wysprzęgliki (CSC) zastępujące klasyczne łożysko wyciskowe.  Dlatego też pokaźna część oferty sprzęgłowej reprezentowana jest przez takie właśnie zestawy. Centralne wysprzęgliki hydrauliczne oferowane są także jako pojedyncze elementy. 

 

 

Zestawy sprzęgłowe z dociskiem

samonastawnym (SAC)

 

W  najbliższych planach rozwojowych Statim znajdują się zestawy sprzęgłowe będące, ekonomicznie uzasadnioną, alternatywą dla tzw. sprzęgieł samonastawnych, stosowanych w coraz większej liczbie modeli samochodów osobowych i dostawczych.